Els sindicats CCOO, CATAC-CTS, SATSE, Metges de Catalunya i SAE, tots ells formant part de la Junta de Personal, hem detectat una afectació greu a l’assistència als usuaris, sobretot pel que fa a les programacions de les intervencions quirúrgiques des del passat 1 d’abril i com a conseqüència del tancament dels quiròfans de tardes i la no externalització de les intervencions no greus a d’altres centres concertats.
La relació dels fets és la següent:
• Amb la previsió del nou Trueta, es van començar a iniciar tot un seguit d’intervencions anomenades d’alt nivell.
• Això va comportar un gran nombre d’intervencions diàries, per altra banda necessàries, però a la vegada, moltes de les intervencions que es venien fent, van ser traslladades o externalitzades a d’altres centres, com ara la “Salus Infirmorum” de Banyoles o la Clínica Girona.
• Actualment, i com a conseqüència del no pagament, d’aquestes intervencions quotidianes, s’han deixat de fer.
• La conseqüència lògica és que el Trueta hauria d’assumir novament tota aquella sèrie d’intervencions quirúrgiques no considerades d’alt nivell.
• La realitat és que s’estan veient acumulades, allargant les llistes d’espera, ja que des del dia 1 d’abril els quiròfans de tardes estan tancats.
• Hi ha pacients que, en sortir de consultes externes tenen tal nivell de crispació per l’anul•lació o posposició de les seves operacions que ho paguen amb els treballadors assistencials. I fa pocs dies, un usuari va pegar a una treballadora del nostre centre, i tenim por que, malauradament, aquest tipus d’agressions (o de pitjors), vagin en augment.
La mala gestió dels serveis públics ho estem pagant tots.
En primer lloc els usuaris, i en segon lloc, els treballadors, ja que som els que donem l’atenció directa.
I el que fan els gestors és traslladar-nos la responsabilitat davant l’usuari d’aquestes males polítiques. I no estem disposats a continuar suportant aquesta càrrega. No en som els responsables.
A partir de divendres dia 20 estarem ubicats al “hall” de l’hospital on haurem muntat una oficina d’atenció a l’usuari afectat per les retallades, de tal forma, que els sindicats exposats anteriorment, ens preocuparem de tramitar les queixes tant a la Gerència Territorial, com a la Gerència de l’ICS central com al Conseller Sr. Boi Ruiz, a través d’un formulari redactat a tal efecte.