
Aquest percentatge és destaca per diferents motius. Amb la creació del SAD, les peticions del servei procedien dels serveis socials de l'Hospital de Meritxell en el moment de l'alta hospitalària, però actualment la població és coneixedora del recurs i s'és conscient que amb una trucada telefònica es poden endegar un seguit d'accions que afavoreixen l'assistència a domicili. D'altra banda, l'any passat va desaparèixer la procedència derivada dels metges de capçalera i amistats dels usuaris augmentant significativament la procedència per veïnatge. I és que, segons la consellera de Social, Maria Pilar Gabriel, "el fet que el SAD cada cop sigui més conegut fa que s'actuï de manera precoç i que quan l'usuari consulta al metge, ja hagi demanat el servei abans".
4.237 SERVEIS
Durant l'any passat, el SAD va comptabilitzar 30 usuaris que van generar un total de 4.237 serveis. Principalment es van fer acompanyaments, és a dir, oferir ajut quant a tramitacions, de compres i passejades a les persones grans i/o amb problemes de mobilitat. Els altres serveis més emprats pels usuaris van ser el manteniment de la llar i el d'higiene personal.
Durant l'any passat es van donar de baixa onze pacients. Les causes van ser: per defunció, per la marxa del país o per la millora de l'usuari. També en aquest any es va registrar un augment de la demanda de serveis setmanal en detriment de la petició diària. Al 2008, es va donar el 50% de la demanda de servei diari i el 50% de caràcter setmanal. Pel que fa les edats, la distribució resultant de l'agrupació per edats va mostrar una major demanda del servei per per part de les persones d'entre 76 i 85 anys, seguits pel grup dels majors de 85 anys.
Comparat amb les dades de fa dos anys, val a dir que l'atenció als joves amb discapacitat va augmentar del 8,8% al 10% l'any passat. L'equip del SAD està format per una responsable, tres cuidadores i una terapeuta ocupacional. Les professionals es van desplaçar bàsicament en llars de la Massana, seguit de l'Aldosa i Escàs.