dilluns, 24 de maig del 2010

Edicte del Consell Comarcal del Baix Penedès, pel qual es fa pública l'aprovació de les bases específiques i la convocatòria d'un procés selectiu per cobrir temporalment un lloc de treball de treballador/a social.

La Junta de Govern, reunida en sessió ordinària 8/2010, de data 13 d'abril, ha aprovat les bases específiques i la convocatòria que ha de regir el concurs per cobrir amb caràcter interí, a jornada parcial (1/3), una plaça de personal denominada -treballador/a social- (RLT 39), i que es fa públic per tal que les persones interessades hi concorrin.

A continuació es transcriu el text íntegre de les bases:

-BASES ESPECÍFIQUES DEL CONCURS, PER COBRIR AMB CARÀCTER LABORAL INTERÍ I A JORNADA PARCIAL (1/3), UN LLOC DE TREBALL DENOMINAT -TREBALLADOR/A SOCIAL- (RLT 39) DE LA PLANTILLA DE PERSONAL DEL CONSELL COMARCAL  DEL BAIX PENEDÈS

1. Objecte. Provisió amb caràcter laboral interí per substituir parcialment (1/3 de jornada) a la treballadora que ocupa la plaça de treballador social de la UBASP- (codi RLT 39), a fi de complimentar la jornada d'aquesta treballadora mentre gaudeix d'una reducció d'1/3 de jornada per cura d'un fill menor de 6 anys.
La junta de Govern 4/2008, de 26 de febrer (Ple 2/2008, de 4 de març), va aprovar les -Bases Generals per a la selecció del personal al servei de la corporació-; bases que estan íntegrament publicades al BOPT núm. 70, de 25 de març de 2008. El text està disponible a la website www.ccbp.cat i a les oficines del Consell Comarcal. També es pot sol·licitar per correu electrònic: ccbp@bpenedes.altanet.org.

D'acord amb aquestes Bases Generals (BG, en el successiu), la convocatòria de processos selectius concrets requereix l-aprovació d-unes Bases Específiques amb l-abast que aquelles preveuen. En conseqüència, l'objectiu de les presents Bases Específiques és regir el procediment de selecció i provisió, mitjançant concurs, amb caràcter laboral interí (modalitat substitució parcial), de la plaça abans esmentada, valorada en 11,83 punts.

2. Condicions de les persones aspirants. Poden participar-hi les persones que compleixin els requisits establerts a la BG 2.
 
Títol acadèmic requerit (BG 2.5): tenir, o estar en condicions de tenir, el títol de diplomat/ada en Treball Social, en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds.
Tenir permís de conduir per realitzar les tasques del lloc de treball, d-acord amb la base (BG 2.6).
Nivell mínim de coneixement de llengua catalana (BG2.7): El nivell C de la Secretaria de Política Lingüística o dels títols, diplomes i certificats que són considerats equivalents (Ordre CLT/197/2002, de 12 de juny).
Les funcions previstes per a aquest lloc de treball no inclouen l-exercici d-autoritat. Per tant, no s-exigeix la nacionalitat espanyola.

3. Funcions. Les funcions principals que corresponen a aquest lloc de treball són les següents:

CODI TASQUES PRINCIPALS

PLAN2 Exigència d'actualització de coneixements i posta al dia, amb greus conseqüències per l'organització en cas d'obsolescència (Grups A-B).
PLAN6 Promoure iniciatives que tendeixin a la modernització dels procediments, a partir del concepte de "client".
AT.PUB1 Fiabilitat: Capacitat per atendre de forma correcta i puntual, sense cometre errors d'informació o de tramitació.
AT.PUB2 Responsabilitat: Actitud de servei als clients; voluntat d'atendre'l eficaçment i solucionar-los llurs problemes.
AT.PUB17 Seguretat II: Capacitat per prendre decisions sota pressió, en situacions d'estrès habitual inherents al lloc de treball.
AT.PUB4 Empatia: Capacitat per comprendre les necessitats del client, cercar l'alternativa més plausible i exposar-la amablement.
AT.PUB17 Sota responsabilitat d'un superior jeràrquic, gestiona informació molt confidencial (dades personals). Pot comportar responsabilitats patrimonials important per a l'organització.
AT.PUB15 Resistència a la desmotivació (atenció a clients amb necessitats emocionals especials, realització de tasques molt mecàniques i reiteratives...).
AG.AU1 Utilització d'ofimàtica, informàtica i telemàtica a nivell d'usuari bàsic (Proces.textos, full de càlcul, prog. cites, correu electrònic, internet, fax).
AE.TS4 Assumpció de responsabilitats tècniques en la tramitació d'expedients administratius.
AE.TM.BS1 Benestar Social. Detectar i prevenir situacions de risc social o exclusió, a partir de treball individual.
AE.TM.BS2 Elaboració, seguiment i avaluació de plans de treball individuals i familiars.
AE.TM.BS3 Recepció i anàlisi de demandes provinents d'individus, entitats o grups veïnals.
AE.TM.BS4 Informar, assessorar, orientar i donar suport a individus, famílies i grups en situació de risc social.
AE.TM.BS5 Aplicació i avaluació del tractament de suport individual o familiar en processos d'integració social, tractaments mèdics o psicològics.
AE.TM.BS6 Tramitació i seguiment, segons normativa, de prestacions individuals o familiars.
AE.TM.BS7 Tramitació de propostes de derivació a serveis socials especialitzats.
AE.TM.BS8 Detecció i previsió de situacions de risc social, a partir de treball en grup, concretant-la en projectes de prospecció, sensibilització i dinamització.
AE.TM.BS9 Promoció, elaboració i seguiment de projectes d'intervenció comunitària.
AE.TM.BS10 Promoure l'organització i/o animació de la comunitat per aconseguir millores de nivell social.
AE.TM.BS11 Seguiment individual i familiar dels casos amb institucions d'infància, adolescència, disminuïts, gent gran, malalts mentals, etc.
CODI TASQUES PRINCIPALS
AE.TM.BS12 Coordinació amb institucions dedicades a d'infància, adolescència, disminuïts, gent gran, malats mentals, etc.
AE.TM.BS13 Elaboració d'informes, memòries, diari de treball i recull sistemàtic de dades que indiqui el Departament d'Acció Social i Ciutadania.

És responsabilitat del treballador desplaçar-se als llocs que se li indiquin per exercir les tasques pròpies del seu lloc de treball, sense perjudici del dret que li correspongui a percebre les indemnitzacions i dietes que acrediti, d'acord amb el que estableix la normativa específica i el conveni col·lectiu d'aplicació.

4. Sol·licituds i admissió. D-acord amb el procediment establert a la BG 4, amb les següents especificacions:
4.1 De conformitat amb l'Ordenança fiscal of1 del Consell Comarcal del Baix Penedès, que estableix les taxes per l'expedició i tramitació de documents administratius (BOPT 269 fascicle primer, de 20 de novembre de 2008), es fixen els drets d'examen en proves de selecció per a la provisió de places. En aquest cas, per a l'accés a places amb caràcter temporal es fixa una taxa de 5 euros.
4.2 Pagament. El pagament de la taxa es farà efectiu mitjançant un ingrés al número de compte 2073.0024.78.0110870229 de Caixa Tarragona, fent constar com a remitent el nom i cognoms de l'aspirant, el nom de la convocatòria, la data de lliurament i l'import corresponent, i s'ha d'adjuntar a l a sol·licitud una còpia del resguard de la imposició. Podeu trobar el model de full d'ingrés a la nostra web www.ccbp.cat
4.3 La manca de pagament, el pagament incomplet o la no acreditació de l'abonament de la taxa corresponent, determinarà l'exclusió de l'aspirant.

5. Sol·licituds de persones que tinguin la condició legal de disminuïts. Segons el previst a la BG 5.

6. Llista de persones aspirants. Segons el previst a la BG 6.

7. Tribunal qualificador. Segons el previst a la BG 7.

8. Desenvolupament del concurs. Segons el previst a la BG 8.3. amb la següent especificacions, d'acord amb el que estableix el seu últim paràgraf: 

Resolució d-un cas pràctic que plantejarà el tribunal sobre matèries relacionades amb el Servei d'Atenció Social Primària, fent especial èmfasi en les tasques pròpies del lloc de treball (codi de grups de funcions AE.TM.BS.XX i AE.TB.TS.XX) La realització d-aquesta prova és voluntària i no eliminatòria. El temps per a la seva realització no pot ser superior a 1 hora i 30 minuts. Es valorarà la demostració de coneixements propis de la professió i domini de la normativa sectorial. També es valorarà la claredat i ordre de les idees, la facilitat d'exposició escrita i la capacitat de síntesi. Es qualificarà de 0 a 8 punts.

En el supòsit establert a la BG 8.5 tindrà lloc una entrevista, amb l-abast i puntuació que estableix aquella base general (3 punts).

9. Qualificació. Segons el previst a la BG 9.

10. Presentació de documents. Segons el previst a la BG 11.

11. Formalització del contracte laboral. Segons el previst a la BG 12.

12. Assignació de destinacions. Segons el previst a la BG 13.

13. Règim d-impugnacions i al·legacions. Segons el previst a la BG 14.

El Vendrell (Baix Penedès), 10 de maig de 2010. - El president, Jordi Sánchez i Solsona.
.
Font: BOP