RESOLUCIÓ - IRP/1615/2010, de 30 d'abril, de convocatòria de concurs oposició, pel torn de promoció interna, per cobrir dues places de la categoria de tècnic/a de l'escala de suport del cos de mossos d'esquadra de la Generalitat, infermeria (núm. de registre de la convocatòria DP/18/10).Atès el que disposen els articles 17, 18 i 28 de la Llei 10/1994, d'11 de juliol, de la policia de la Generalitat-mossos d'esquadra, i d'acord amb el Decret 45/1999, de 23 de febrer, de regulació dels llocs de treball de facultatius i tècnics del cos de mossos d'esquadra; el Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública; el Reglament de selecció de personal de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, aprovat pel Decret 28/1986, de 30 de gener; el Reglament de provisió de llocs de treball del cos de mossos d'esquadra, aprovat pel Decret 401/2006, de 24 d'octubre, i el Decret 65/1987, de 15 de gener, pel qual s'aprova el Reglament general de provisió de llocs de treball, de promoció professional i de promoció interna, i la resta de normativa d'aplicació;
Atès l'Acord GOV/35/2010, de 2 de març, pel qual s'aprova l'oferta d'ocupació pública de places de tècnic del cos de mossos d'esquadra de la Generalitat de Catalunya per a l'any 2010;
En ús de les competències que m'atribueix l'article 9.1 del Decret 45/1999, de 23 de febrer, de regulació dels llocs de treball de facultatius i tècnics del cos de mossos d'esquadra, i de conformitat amb l'apartat 1.h) de la Resolució IRP/4054/2008, de 18 de desembre, de delegació de competències del conseller d'Interior, Relacions Institucionals i Participació en diversos òrgans del Departament,
Resolc:
Article 1
Convocar concurs oposició, pel torn de promoció interna, per cobrir 2 places de la categoria de tècnic/a de l'escala de suport del cos de mossos d'esquadra de la Generalitat de Catalunya, infermeria (núm. de registre de la convocatòria DP/18/10), amb subjecció a les bases que figuren a l'annex 1 d'aquesta Resolució.
Article 2
Contra aquesta Resolució i les seves bases, que exhaureixen la via administrativa, les persones interessades poden interposar, d'acord amb el que disposa l'article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, potestativament, recurs de reposició, davant el secretari general del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació en el termini d'un mes tal com preveu l'article 117 de la Llei esmentada, o bé recurs contenciós administratiu, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, davant el jutjat contenciós administratiu que correspongui, d'acord amb el que estableixen els articles 8.2 i 14 de l'esmentada Llei. Aquests terminis es comptaran a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
Igualment, les persones interessades poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.
Barcelona, 30 d'abril de 2010
P. D. (Resolució IRP/4054/2008, DOGC de 16.1.2009)
Joan Boada i Masoliver
Secretari general
Annex 1
Bases
—1 Normes generals
1.1 S'obre la convocatòria per cobrir 2 places de la categoria de tècnic/a de l'escala de suport del cos de mossos d'esquadra de la Generalitat de Catalunya, infermeria, pel procediment de selecció per concurs oposició.
1.2 Les funcions que han d'exercir les persones funcionàries que siguin nomenades seran les que estableix l'article 2 del Decret 45/1999, de 23 de febrer, de regulació dels llocs de treball de facultatius i tècnics del cos de mossos d'esquadra.
—2 Requisits de les persones participants
Poden participar en aquesta convocatòria les persones funcionàries següents:
2.1 Les persones funcionàries del cos de mossos d'esquadra en actiu pertanyents a l'escala executiva i els pertanyents a l'escala intermèdia que disposin de la titulació de diplomats/ades en infermeria o equivalent, que tinguin una antiguitat mínima de dos anys al cos i compleixin els altres requisits previstos en aquesta convocatòria.
2.2 Les persones funcionàries en actiu dels cossos especials de l'Administració de la Generalitat dels grups A (actualment subgrup A2) l'accés als quals requereixi titulació de diplomats/ades en infermeria o equivalent, que tinguin una antiguitat mínima de dos anys al cos i compleixin els altres requisits previstos en aquesta convocatòria.
2.3 Estar en alguna de les situacions administratives següents: servei actiu, serveis especials, serveis en altres administracions o en qualsevol altra situació administrativa que comporti reserva de lloc o de destinació.
2.4 Els requisits establerts anteriorment s'han de complir el darrer dia de presentació de sol·licituds i s'han de mantenir durant tot el procés.
2.5. Satisfer la taxa establerta a l'apartat 3.3 d'aquesta convocatòria.
—3 Presentació de sol·licituds
3.1 Les persones interessades a participar en aquesta convocatòria han de presentar, dins del termini i en la forma establerts a la base 3.2, la documentació següent:
a) Sol·licitud de participació adreçada al secretari general del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació (DAD 18). La sol·licitud figura a l'annex 3.
b) Dues fotocòpies del document nacional d'identitat.
c) Als efectes de l'exempció de la realització de la prova de coneixements de llengua catalana establerta a la base 5.1.2, els aspirants hauran de presentar un dels documents següents:
1) Fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa d'estar en possessió del nivell de suficiència de català (C) de la Secretaria de Política Lingüística, o superior o equivalent, d'acord amb l'Ordre VCP/491/2009, de 12 de novembre, per la qual es refonen i s'actualitzen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de català de la Secretaria de Política Lingüística (DOGC núm. 5511, de 23.11.2009).
2) Certificat del/de la secretari/ària general del departament corresponent, o de l'òrgan en el qual delegui, on consti de manera clara i expressa el procés de selecció per accedir a l'Administració de la Generalitat de Catalunya en què hagi participat la persona aspirant, i amb indicació del número de registre de la convocatòria, el nivell de coneixements de la llengua catalana requerit a la convocatòria i l'especificació que ha obtingut plaça. Si es tracta d'algun dels processos selectius convocats i resolts pel Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, no serà necessària l'acreditació documental esmentada.
3) Pel que fa a les persones aspirants que hagin superat una prova del mateix nivell o superior en altres processos de l'oferta pública d'ocupació de l'any 2009, certificat de l'òrgan convocant, o de l'òrgan en el qual delegui, on consti de manera clara i expressa el procés de selecció per accedir a l'Administració de la Generalitat de Catalunya en el qual han participat, l'any de l'oferta pública d'ocupació de la convocatòria, el nivell de coneixements de la llengua catalana requerit a la convocatòria i l'especificació que han superat la prova. Si es tracta d'algun dels processos selectius convocats i resolts pel Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, no serà necessària l'acreditació documental esmentada.
L'acreditació documental als efectes d'aquesta exempció també podrà efectuar-se fins abans de l'hora assenyalada per a l'inici de la prova de coneixements de llengua catalana, aportant davant el tribunal l'original i una fotocòpia de la documentació esmentada. El tribunal trametrà a l'òrgan convocant una fotocòpia d'aquesta documentació, als efectes que s'incorpori a l'expedient de la persona interessada.
d) Document d'al·legació de mèrits degudament emplenat i signat (DAD 12d).
Tots els mèrits que es facin constar en el full d'al·legació de mèrits s'hauran d'acreditar documentalment perquè siguin tinguts en consideració, mitjançant la presentació de còpies compulsades.
e) Fotocòpia compulsada del títol de diplomat/ada en infermeria o equivalent. Si es tracta d'un títol obtingut a l'estranger, cal disposar de la corresponent homologació del Ministeri d'Educació.
f) Certificat emès pel/per la secretari/ària general del departament d'origen acreditatiu d'estar en alguna de les situacions administratives previstes a la base 2.3 i del grup i cos d'adscripció en el moment de publicar-se aquesta convocatòria.
g) Fotocòpia compulsada del títol de família nombrosa en el cas que la persona aspirant sigui membre d'una família nombrosa de categoria general o especial o fotocòpia compulsada del títol de família monoparental en el cas que la persona aspirant sigui membre d'una família monoparental, als efectes de gaudir de les bonificacions de la taxa previstes a l'article 2.1-3.4 del Decret legislatiu 3/2008, de 25 de juny, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya.
El model de sol·licitud per participar en aquesta convocatòria (DAD 18), així com el full d'al·legació de mèrits (DAD 12d), estan a disposició de les persones interessades al Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, als seus serveis territorials a Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona, Catalunya Central, les Terres de l'Ebre i l'Alt Pirineu i Aran, a la Direcció General de la Policia, a totes les comissaries del cos de mossos d'esquadra i a la intranet corporativa de la DGP-PGME.
3.2 Llocs i termini de presentació de sol·licituds.
Les sol·licituds, amb la documentació annexa establerta a la base 3.1, es poden presentar als registres de les unitats que es detallen a continuació, o bé a qualsevol dels llocs i pels mitjans que estableix l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini de 20 dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya:
Registre del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, carrer de la Diputació, 355, 08009 Barcelona.
Registre de la Direcció General de la Policia, travessera de les Corts, 319-321, 08029 Barcelona.
Registre de la Direcció General de la Policia, Regió Policial de Girona, carrer de Vista Alegre, 5, 17004 Girona.
Registre de la Direcció General de la Policia, Regió Policial Metropolitana Sud, carretera de la Sanson, 66, 08980 Sant Feliu de Llobregat.
Registre de la Direcció General de la Policia, Regió Policial Central, avinguda dels Països Catalans, 169-171, sector els Trullols, 08240 Manresa.
Registre de la Direcció General de la Policia, Regió Policial Camp de Tarragona, autovia Tarragona-Reus, km 14,5, 43006 Tarragona.
Registre de la Direcció General de la Policia, Regió Policial Terres de l'Ebre, carrer del Comerç, 87, 43500 Tortosa.
Registre de la Direcció General de la Policia, Regió Policial Pirineu Occidental, avinguda de Guillem Graell, s/n, 25700 la Seu d'Urgell.
Registre de la Direcció General de la Policia, Regió Policial Ponent, carrer de Sant Hilari, 38, 25071 Lleida.
Registre de la Direcció General de la Policia, Regió Policial Metropolitana Nord, carrer de l'Olivar, 6, 08400 Granollers.
Registre del Servei Territorial del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació a Barcelona, carrer d'Almogàvers, 107-119, 08018 Barcelona.
Registre del Servei Territorial del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació a Girona, carrer de la Sèquia, 11, 3r, 17001 Girona.
Registre del Servei Territorial del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació a Lleida, carrer de Vallcalent, 1, 25006 Lleida.
Registre del Servei Territorial del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació a Tarragona, carrer del Comte de Rius, 2-8, entresol, 43003 Tarragona.
Registre del Servei Territorial del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació a les Terres de l'Ebre, carrer de Lluís Canalda, 2, 3a i 4a, 43500 Tortosa.
Registre del Servei Territorial del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació a la Catalunya Central, carrer d'Àngel Guimerà, 14, 4t, 08241 Manresa.
Registre del Servei Territorial del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació a l'Alt Pirineu i Aran, carrer del Comtat d'Urgell, 10, 25700 la Seu d'Urgell.
En el cas que s'opti per presentar la sol·licitud en una oficina de correus, es farà en sobre obert per tal que la sol·licitud sigui datada i segellada pel/per la funcionari/ària de correus abans de ser certificada.
3.3 Taxa.
D'acord amb el que preveu la normativa vigent en matèria de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya, per inscriure's a la convocatòria les persones aspirants han de satisfer la taxa de 41,20 euros.
Les persones que siguin membres de famílies nombroses de categoria general o de famílies monoparentals gaudiran d'una bonificació del 30% de l'import de la taxa, per la qual cosa hauran de satisfer la taxa de 28,85 euros. Les persones que siguin membres de famílies nombroses de categoria especial gaudiran d'una bonificació del 50% de la taxa, per la qual cosa hauran de satisfer la taxa de 20,60 euros. L'acreditació documental d'aquestes circumstàncies haurà de realitzar-se de conformitat amb el que estableix la base 3.1.g), dins el termini de presentació de sol·licituds a que fa referència la base 3.2 i sens perjudici del que estableix la base 4.2.
El pagament de la taxa s'ha d'efectuar en qualsevol de les oficines de la Caixa de Catalunya, mitjançant ingrés en caixa o bé per gir postal o telegràfic o per transferència bancària, al compte corrent núm. 0500.11.0202701044. Generalitat de Catalunya. Interior. Accés a cossos de funcionaris.
A la sol·licitud ha de figurar el segell de la Caixa de Catalunya a l'apartat reservat a l'entitat bancària, el qual acredita l'abonament de la taxa corresponent.
Quan el pagament s'efectuï per gir postal o telegràfic o transferència bancària, s'haurà d'adjuntar a la sol·licitud una fotocòpia del resguard de la imposició, en el qual ha de constar el nom de la persona aspirant com a remitent i el número de registre de la convocatòria (DP/18/10).
El pagament de la taxa no substituirà en cap cas el tràmit de presentació de la sol·licitud davant l'Administració dins el termini i en la forma escaient, d'acord amb el que estableix la base 3.2 d'aquesta resolució.
La manca de pagament, el pagament incomplet o la no-acreditació documental a efectes de l'exempció o la bonificació de la taxa, determinarà l'exclusió de la persona aspirant del procés selectiu.
No serà procedent la devolució de la taxa en els supòsits d'exclusió de les proves selectives per causa imputable a la persona interessada.
3.4 Instruccions per emplenar les sol·licituds.
Per emplenar la sol·licitud, les persones participants han de tenir en compte les instruccions que figuren al revers de l'imprès i, a més, el següent:
a) A l'apartat “Dades de la convocatòria” s'hi faran constar:
Denominació i número de registre: infermeria DP/18/10.
Escala i categoria: suport-tècnic/a, infermeria.
Sistema d'accés: s'ha de marcar el requadre de promoció interna
b) Cal emplenar, de manera clara i amb majúscules, totes les dades que figuren a l'apartat “Dades de la persona sol·licitant”.
c) A l'apartat “Formació”, s'ha de fer constar el nivell de coneixements de llengua catalana que posseeix la persona aspirant, i s'especificarà el document acreditatiu que s'adjunta a la sol·licitud d'acord amb la base 3.1.c) i s'ha de marcar el requadre número 8, tot indicant al costat el nom de la diplomatura.
d) En el moment d'efectuar l'abonament de la taxa a la Caixa de Catalunya, als epígrafs “Núm. de compte corrent” i “Import de la taxa d'inscripció” del model normalitzat, cal que hi figurin el número de compte i l'import de la taxa d'inscripció a què fa referència la base 3.3.
e) A l'apartat “Bonificació de la taxa”, en el cas que la persona aspirant sigui membre d'una família nombrosa de categoria general o especial, ho ha de fer constar en el requadre corresponent. En el cas que la persona aspirant sigui membre d'una família monoparental ho haurà de fer constar en el requadre “Família nombrosa de categoria general (30%)”. En tots els casos, s'haurà d'adjuntar el document acreditatiu a què fa referència la base 3.1.g)
f) És imprescindible que la sol·licitud sigui signada per la persona aspirant.
g) La sol·licitud s'adreçarà al secretari general del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació.
3.5 A l'efecte d'admissió de les persones aspirants es tindran en compte les dades que es facin constar a la sol·licitud, i serà responsabilitat seva la veracitat de les dades. Així mateix, en qualsevol moment del procés selectiu, el tribunal de la convocatòria pot requerir a les persones aspirants l'acreditació de les dades que han fet constar a la sol·licitud, mitjançant la presentació de qualsevol document oficial acreditatiu.
—4 Admissió de les persones aspirants
4.1 Abans del termini d'un mes, a comptar de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, el secretari general del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació aprovarà, mitjançant una resolució, la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació dels motius d'exclusió, i de les persones aspirants que resten exemptes de la realització de la prova de coneixements de llengua catalana. La resolució esmentada es publicarà al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i s'indicaran els llocs on s'exposaran les esmentades llistes.
4.2 Les persones aspirants disposaran d'un termini de 10 dies, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la resolució esmentada, per presentar possibles reclamacions adreçades a esmenar els defectes que s'hagin pogut produir en la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, o per adjuntar la documentació requerida per la convocatòria.
En el cas que les persones aspirants excloses no esmenin dins d'aquest termini els defectes a elles imputables, o no adjuntin la documentació preceptiva que n'hagi motivat l'exclusió, la seva sol·licitud s'arxivarà sense cap altre tràmit.
En qualsevol cas, a fi d'evitar errors i, en cas de produir-se'n, de possibilitar-ne l'esmena dins el termini i en la forma escaients, les persones participants comprovaran no només que no figuren a la llista d'excloses, sinó que, a més, els seus noms consten a la llista d'admeses.
4.3 Una vegada transcorregut un termini no superior a 15 dies des de la finalització del termini anterior, es faran públiques, mitjançant resolució del secretari general del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació i pel mateix procediment, les llistes definitives de les persones aspirants admeses i excloses i de les exemptes de realitzar la prova de coneixements de llengua catalana, amb indicació de la data, l'hora i el lloc de realització de la primera prova i de l'ordre d'actuació de les persones aspirants i els llocs on s'exposaran les llistes esmentades.
4.4 D'acord amb el que disposa l'article 59.6.b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, amb la publicació de les resolucions esmentades al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i l'exposició de les llistes als taulers d'anuncis als llocs que s'hi indiquin, es considerarà realitzada la notificació oportuna a les persones interessades i s'iniciaran els terminis a efectes de possibles reclamacions o recursos.
4.5 Els errors materials, de fet i aritmètics es poden esmenar en qualsevol moment.
—5 Procediment de selecció
El procediment de selecció és el de concurs oposició, i consta de dues fases: la fase d'oposició i la fase de concurs.
5.1 Fase d'oposició.
La fase d'oposició consta de tres proves obligatòries i eliminatòries.
5.1.1 Primera prova. Coneixements.
Consta de tres exercicis.
a) Primer exercici.
De caràcter obligatori i eliminatori.
Consisteix en respondre un qüestionari de 50 preguntes tipus test sobre el temari (àmbit general i àmbit específic) que figura a l'annex 2.
El tribunal fixarà el temps per realitzar aquest exercici, que no podrà ser superior a una hora.
Aquest exercici es valorarà de 0 a 10 punts. Per superar-lo s'haurà d'obtenir una puntuació mínima de 5 punts.
b) Segon exercici.
De caràcter obligatori i eliminatori.
Consisteix en respondre per escrit 6 preguntes de resposta breu sobre el contingut del temari (àmbit específic) que figura a l'annex 2, relacionat amb les funcions a desenvolupar pròpies de la categoria de tècnic/a de l'escala de suport del cos de mossos d'esquadra de la Generalitat de Catalunya, infermeria.
El tribunal fixarà el temps per realitzar aquest exercici, que no podrà ser superior a una hora.
Aquest exercici es valorarà de 0 a 10 punts. Per superar-lo s'haurà d'obtenir una puntuació mínima de 5 punts.
El tribunal no haurà d'avaluar el segon exercici de les persones aspirants que hagin obtingut la qualificació de no aptes en el primer exercici.
c) Tercer exercici.
De caràcter obligatori i eliminatori.
El tribunal extraurà per insaculació dos temes d'entre els que s'especifiquen en l'àmbit específic del temari que figura a l'annex 2. Cada aspirant escollirà un d'aquests dos temes, que caldrà desenvolupar per escrit.
En aquest exercici es valorarà principalment el grau d'estudi i el coneixement sobre el tema exposat per l'aspirant, així com la seva capacitat de síntesi, de redacció, de claredat i de presentació.
El tribunal fixarà el temps per realitzar aquest exercici, que no podrà ser superior a una hora.
Aquest exercici es valorarà de 0 a 10 punts. Per superar-lo s'haurà d'obtenir una puntuació mínima de 5 punts.
El tribunal no haurà d'avaluar el tercer exercici de les persones aspirants que hagin obtingut la qualificació de no aptes en el segon exercici.
5.1.2 Segona prova: coneixements de llengua catalana.
Consta de dues parts:
Primera part: s'hi avaluarà el domini de l'expressió escrita, mitjançant la redacció d'un text de 180 paraules, com a mínim, i els coneixements pràctics de llengua mitjançant cinc blocs de preguntes.
Segona part: s'hi avaluarà l'expressió oral per mitjà de la lectura en veu alta d'un text i una conversa sobre temes generals d'actualitat.
Aquest exercici tindrà una durada màxima d'una hora i trenta minuts per a la primera part i de deu minuts per a la segona.
La qualificació d'aquest exercici és d'apte/a o no apte/a.
Resten exemptes de realitzar aquesta prova les persones que acreditin documentalment, dins el termini de presentació de sol·licituds a què fa referència la base 3.1, estar en possessió del nivell de suficiència de català (C) de la Secretaria de Política Lingüística, o superior o equivalent, d'acord amb l'Ordre VCP/491/2009, de 12 de novembre, per la qual es refonen i s'actualitzen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de català de la Secretaria de Política Lingüística (DOGC núm. 5511, de 23.11.2009).
Així mateix, restaran exemptes de la realització d'aquesta prova les persones que hagin participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció de personal per accedir a l'Administració de la Generalitat en què hi hagués establerta una prova de català del mateix nivell o superior, o que hagin superat la prova esmentada en altres processos de l'oferta pública d'ocupació de l'any 2009.
5.1.3 Tercera prova: consistirà en la realització de les subproves següents:
Primera subprova: resolució d'uns tests psicotècnics dirigits a determinar la capacitat de la persona aspirant per a l'exercici de les funcions i tasques pròpies de les places a cobrir.
Segona subprova: entrevista personal per tal d'ampliar i contrastar l'adequació de la persona aspirant al perfil professional desitjat.
El temps de realització de la primera subprova no pot ser superior a les tres hores, i el temps per a la realització de la segona subprova no pot ser superior a una hora i trenta minuts.
La qualificació de la prova serà d'apte/a o no apte/a.
5.2 Fase de concurs.
Els mèrits s'hauran de fer constar en el document d'al·legació de mèrits (DAD 12d), el qual s'haurà de presentar juntament amb la sol·licitud (DAD 18) per prendre part en la convocatòria.
En la fase de concurs els mèrits es valoraran fins a 15 punts en total, d'acord amb el barem següent:
5.2.1 Experiència professional.
Per la feina realitzada en llocs de treball de l'Administració pública del subgrup de titulació A1 i A2, les tasques dels quals estiguin relacionades amb les que s'hauran de desenvolupar en els llocs de treball objecte de la convocatòria s'atorgaran 0,05 punts per mes treballat, fins a un màxim de 5,25 punts. A aquests efectes, es computarà un mes com a 30 dies naturals.
5.2.2 Cursos de formació i perfeccionament.
Per haver superat cursos de formació i perfeccionament directament relacionats amb les funcions pròpies dels llocs de treball oferts, fins a un màxim d'1,5 punts.
En cap cas no es valoraran els cursos que calgui acreditar com a requisit indispensable per participar en les convocatòries de provisió i/o accés a les escales i categories corresponents o que constitueixin fases dels mateixos processos de provisió i/o accés.
5.2.3 Antiguitat.
Es valorarà a raó de 0,30 punts per any complet de servei, fins a un màxim de 4,5 punts, l'antiguitat en llocs de treball de l'Administració pública del subgrup de titulació A1, sempre que hagin estat prèviament reconeguts per l'òrgan competent. No es tindran en compte períodes inferiors a un any. Tampoc es computen els serveis prestats simultàniament amb d'altres al·legats.
5.2.4 Titulacions acadèmiques.
S'atorgarà fins a un màxim de 2,5 punts, segons el barem següent:
La possessió de titulacions acadèmiques exigides per accedir a cossos del subgrup A1 diferents de les acreditades per a l'accés es valorarà a raó d'1,5 punts.
La possessió d'un doctorat es valorarà a raó d'1 punt.
No es valoraran els estudis equivalents a les titulacions acadèmiques exigides per accedir a un determinat grup de l'Administració.
No es valoraran les titulacions acadèmiques de nivell inferior que siguin necessàries per assolir-ne altres de nivell superior que s'al·leguin com a mèrit, amb excepció del doctorat.
5.2.5 Cursos o certificats de llengua catalana.
S'atorgarà fins a un màxim d'un punt els cursos o certificats acreditatius del nivell superior de català (D) de la Secretaria de Política Lingüística, o equivalents, es valoraran com a màxim amb 1 punt.
5.2.6 Certificats i diplomes de coneixements de llengua aranesa.
Els certificats acreditatius de coneixements de llengua aranesa expedits pel Conselh Generau d'Aran o equivalents es valoraran com a màxim amb 0,25 punts.
5.3 Tots els mèrits que al·leguin les persones aspirants s'hauran d'acreditar documentalment, mitjançant la presentació de còpies compulsades, abans de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds, per tal que siguin tinguts en consideració pel tribunal qualificador a l'efecte del barem, utilitzant el document d'al·legació de mèrits (DAD 12d).
5.4 La valoració de la fase de concurs es farà pública al mateix temps i al mateix lloc que la llista de qualificacions de la segona prova de la fase d'oposició.
5.5 Un cop finalitzat el procés selectiu, el tribunal publicarà la llista definitiva de les persones aspirants aptes d'acord amb les puntuacions finals obtingudes en la fase de concurs i en la fase d'oposició, i elevarà la proposta de les persones aprovades a l'òrgan convocant, la qual no ultrapassarà el nombre de places convocades. En cas d'empat en la puntuació final, l'ordre s'establirà a favor de l'aspirant d'acord amb l'ordre següent:
1. La puntuació obtinguda a la fase d'oposició.
2. La puntuació obtinguda en el tercer exercici de la primera prova de la fase d'oposició.
3. La puntuació obtinguda en el segon exercici de la primera prova de la fase d'oposició.
4. La puntuació obtinguda a la fase de concurs. En cas d'empat, es dirimirà en funció de la valoració obtinguda d'acord amb l'ordre establert a la base 5.2.
Si encara persisteix l'empat, es resoldrà, primer, tenint en compte la data d'ingrés com a funcionari de carrera a l'Administració pública, i si es manté l'empat, per l'ordre obtingut en el procés selectiu en què va participar per ingressar-hi com a funcionari/ària.
—6 Desenvolupament de les proves
6.1 Per a cadascuna de les proves es realitzarà una única crida. Les persones aspirants que no compareguin a la crida del tribunal per al desenvolupament de les proves en el lloc, la data i l'hora assenyalats seran excloses del procés selectiu.
6.2 Les persones aspirants hauran de comparèixer a les diferents proves amb el DNI, passaport o permís de conduir; la seva presentació podrà ser exigida pel tribunal en tot moment. La manca de presentació d'aquesta documentació determinarà l'exclusió automàtica de la persona aspirant del procés selectiu.
6.3 Si el tribunal té coneixement que alguna de les persones aspirants no posseeix la totalitat dels requisits exigits per a aquesta convocatòria, podrà acordar-ne en qualsevol moment del procés selectiu, amb l'audiència prèvia de la persona interessada, la seva exclusió i, en tot cas, es posaran en coneixement de les autoritats competents les inexactituds o falsedats comprovades, a l'efecte pertinent.
6.4 D'acord amb el que estableix el Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, les persones aspirants, al llarg del procés selectiu, han de demostrar que estan degudament capacitades en el coneixement de les dues llengües oficials a Catalunya.
6.5 Les persones aspirants que durant el transcurs de les proves realitzin conductes contràries a la bona fe o orientades a desvirtuar els principis d'equitat i igualtat en les fases de l'oposició, o d'altres comportaments que alterin el desenvolupament normal de qualsevol de les fases de l'oposició, podran ser excloses del procés selectiu.
—7 Tribunal qualificador
7.1 El tribunal qualificador el componen els membres següents:
Titulars:
Subdirector/a general de Recursos Humans de la Direcció General de la Policia.
Subdirector/a general d'Administració i Serveis de la Direcció General de la Policia.
Subdirector/a general de Recursos Humans i Relacions Laborals del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació.
Cap de l'Assessoria Jurídica del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació.
Cap del Servei d'Avaluació i Orientació Psicològica de la Subdirecció General de Recursos Humans.
Cap del Servei d'Assessorament Jurídic de la Direcció General de la Policia.
Cap del Servei d'Avaluació Mèdica de la Subdirecció General de Recursos Humans.
Suplents:
Cap del Servei de Gestió i Coordinació de Personal de la Subdirecció General de Recursos Humans.
Cap del Servei de Suport i Planificació de Personal de la Subdirecció General de Recursos Humans.
Cap del Servei d'Organització Administrativa de la Subdirecció General d'Administració i Serveis.
Responsable d'Assumptes Contenciosos i Recursos del Servei d'Assessorament Jurídic.
Cap del Gabinet de Processos Selectius de la Subdirecció General de Recursos Humans.
Cap del Servei de Coordinació Salut Laboral i Prevenció de Riscos de la Subdirecció General de Recursos Humans.
Coordinador/a de Processos Selectius del Gabinet de Processos Selectius.
Formarà part del tribunal una persona representant de l'òrgan competent en matèria de normalització lingüística en qualitat d'assessor/a, que actuarà amb veu però sense vot.
Actuarà com a president/a el/la subdirector/a general de Recursos Humans de la Direcció General de la Policia i, en la seva absència, com a president/a suplent, el/la subdirector/a general d'Administració i Serveis de la Direcció General de la Policia.
7.2 El tribunal no es pot constituir ni pot actuar sense l'assistència, com a mínim, de quatre dels seus membres.
7.3 El tribunal pot disposar, si així ho creu convenient, la incorporació de persones assessores especialistes perquè col·laborin en l'execució de les proves.
Per a l'execució de proves que s'hagin de realitzar per persones assessores especialistes només caldrà la presència d'un membre del tribunal, designat prèviament per aquest, per assegurar-ne la realització correcta i traslladar al tribunal els resultats de les proves.
La tercera prova es durà a terme pel personal designat pel tribunal com a assessor especialista.
7.4 El tribunal, si ho considera oportú, podrà descentralitzar la realització d'alguna de les proves.
7.5 Els membres del tribunal tenen dret a percebre les assistències que preveu el Decret 138/2008, de 8 de juliol, d'indemnitzacions per raó del servei.
7.6 L'abstenció i la recusació de les persones membres del tribunal s'han d'ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
7.7 El tribunal ha d'elegir d'entre els seus vocals un/a secretari/ària.
7.8 De totes les sessions del tribunal, se n'estendrà l'acta corresponent.
7.9 El tribunal té la facultat de convocar personalment les persones candidates per tal d'aclarir punts dubtosos de les capacitats o altres aspectes de la documentació aportada per les persones interessades, quan ho consideri convenient.
7.10 L'ordre d'actuació de les persones aspirants en les proves s'iniciarà per la primera persona aspirant el primer cognom de la qual comenci per la lletra “T”, de conformitat amb el sorteig públic realitzat el dia 1 de desembre de 2009 (Resolució GAP/3401/2009, d'1 de desembre, DOGC núm. 5522, de 9.12.2009).
7.11 Als efectes de comunicacions i altres incidències, el tribunal té la seva seu a la Direcció General de la Policia, travessera de les Corts, 319-321, 08029 Barcelona, la qual prestarà el suport material i tècnic necessari per a la seva actuació.
—8 Resolució del concurs oposició i nomenament
8.1 El tribunal, una vegada feta pública la llista que preveu la base 5.5, elevarà la proposta de nomenament a l'òrgan convocant.
8.2 Les persones aspirants que superin en la seva totalitat el procés selectiu seran nomenades funcionàries de la categoria de tècnic/a de l'escala de suport del cos de mossos d'esquadra, infermeria, per resolució de l'òrgan convocant, que es publicarà al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. En cap cas el nombre de nomenaments no podrà ultrapassar el nombre de places convocades.
8.3 De conformitat amb el que estableixen l'article 34 de la Llei 10/1994, d'11 de juliol, de la policia de la Generalitat-mossos d'esquadra, i l'article 20.8 del Decret 401/2006, de 24 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament de provisió de llocs de treball del cos de mossos d'esquadra, les persones a què es refereix l'apartat 8.2 de la convocatòria seran assignades al lloc de treball mitjançant adscripció provisional.
—9 Norma final
9.1 Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit del secretari general del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, les persones interessades podran interposar, d'acord amb l'article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, potestativament, recurs de reposició en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de la seva publicació o notificació, davant el secretari general del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació, o bé recurs contenciós administratiu d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar a partir de l'endemà de la seva publicació o notificació, davant el jutjat contenciós administratiu que correspongui d'acord amb el que estableixen els articles 8.2 i 14 de l'esmentada Llei.
9.2 Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit del tribunal, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l'assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, les persones interessades podran interposar en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de la seva publicació o notificació, recurs d'alçada davant el secretari general del Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació.
Igualment, les persones interessades poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.
Annex 2
Temari
—1 Àmbit general
Tema 1.1
La Constitució espanyola de 1978: drets fonamentals i llibertats públiques. La funció policial en el marc constitucional.
Tema 1.2
L'Estatut d'autonomia de Catalunya: competències de la Generalitat en matèria de seguretat pública, privada i policia judicial.
Tema 1.3
El poder judicial: funcions i principis. L'organització judicial. El Consell General del Poder Judicial. El Ministeri Fiscal. El Tribunal Suprem. El Tribunal Superior de Justícia de Catalunya.
Tema 1.4
La potestat legislativa. Lleis orgàniques. Lleis ordinàries. Decrets llei. Decrets legislatius. Lleis marc. Lleis d'harmonització.
Tema 1.5
L'Administració pública: concepte i principis. El dret administratiu. El principi de legalitat. L'activitat discrecional de l'Administració. Control de la discrecionalitat. La desviació de poder.
Tema 1.6
L'acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. La motivació i la forma. El silenci administratiu. L'eficàcia de l'acte administratiu. Executivitat de l'acte administratiu. La notificació i la publicació. Invalidesa dels actes. Convalidació.
Tema 1.7
El procediment administratiu: concepte, principis, estructura i terminis.
Tema 1.8
Els recursos administratius: conceptes, classes i principis generals de la seva regulació.
Tema 1.9
La funció pública de l'Administració de la Generalitat de Catalunya: regulació. La provisió de llocs de treball: sistemes de provisió. La promoció professional.
Tema 1.10
Drets i deures dels funcionaris públics. Règim d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Situacions administratives dels funcionaris. Llicències i permisos. Mobilitat dels funcionaris.
Tema 1.11
Responsabilitat civil, penal i administrativa dels funcionaris públics. Règim disciplinari.
Tema 1.12
Models d'organització i servei policial: la policia comunitària. La policia de proximitat. La policia orientada a la resolució de problemes. L'estratègia de la tolerància zero.
Tema 1.13
Seguretat i cooperació internacional. L'espai policial europeu: els acords de Schengen i els tractats d'Amsterdam i el de Lisboa.
Tema 1.14
El model policial espanyol. Orígens històrics i evolució. Policies autonòmiques: elements característics i trets diferencials. Les forces i cossos de seguretat de l'Estat: règim legal.
Tema 1.15
Policia i societat. Drets humans i deontologia. Regles de conducta dels agents de policia. Normes deontològiques establertes per l'ONU i el Consell d'Europa: El Codi europeu d'ètica de la policia. El Comitè d'Ètica de la Policia de Catalunya.
Tema 1.16
Nous àmbits d'actuació policial: xarxes criminals internacionals, utilització delictiva dels mitjans de la societat de la informació. Organitzacions de seguretat pública. Interpol, Europol, Frontex, Eurojust i Cepol. Els equips conjunts d'investigació.
Tema 1.17
El Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació. La Direcció General de la Policia. Estructura i funcions. L'Institut de Seguretat Pública de Catalunya.
Tema 1.18
La policia de la Generalitat-mossos d'esquadra: principis d'actuació i funcions. La Llei 10/1994, d'11 de juliol, de la policia de la Generalitat-mossos d'esquadra.
Tema 1.19
Els principis de cooperació, coordinació i col·laboració mútua amb la resta de forces i cossos de seguretat. L'intercanvi d'informació policial.
Tema 1.20
Ordenació del sistema de seguretat pública de Catalunya.
Tema 1.21
Competències municipals en matèria de seguretat. Principis d'actuació i funcions de les policies locals. La Comissió de Policia de Catalunya. Les juntes locals de seguretat.
Tema 1.22
El personal facultatiu i tècnic del cos de mossos d'esquadra. Règim disciplinari de l'escala de suport.
Tema 1.23
El Consell de la Policia-Mossos d'Esquadra. Naturalesa i funcions.
Tema 1.24
Provisió de llocs de treball del cos de mossos d'esquadra
—2 Àmbit específic
Tema 2.1
Pla de salut de Catalunya. Problemes de salut laboral: objectius, actuació i avaluació. Intervencions prioritàries.
Tema 2.2
Normativa general de prevenció de riscos laborals en l'àmbit estatal i autonòmic.
Tema 2.3
Treball i salut. Condicions de treball. Riscos laborals i factors de risc. Riscos generals i específics en les tasques policials.
Tema 2.4
Tècniques preventives per a la detecció i l'anàlisi dels riscos laborals de seguretat en el treball: riscos generals i específics, plans d'emergència, investigació d'accidents, protecció col·lectiva i individual.
Tema 2.5
Tècniques preventives per a la detecció i l'anàlisi dels riscos laborals d'higiene industrial: agents físics, químics i biològics. Toxicologia laboral.
Tema 2.6
Tècniques preventives per a la detecció i l'anàlisi dels riscos laborals d'ergonomia: ambiental, lloc de treball, càrrega física i/o mental.
Tema 2.7
Tècniques preventives per a la detecció i l'anàlisi dels riscos laborals de psicosociologia aplicada: factors, conseqüències, mesures d'actuació.
Tema 2.8
Promoció de la salut i prevenció de la malaltia (prevenció primària, secundària i terciària). Protocols de vigilància sanitària. Exàmens de salut. Vacunacions.
Tema 2.9
Danys derivats del treball: accidents de treball i malalties professionals. Normativa vigent.
Tema 2.10
Patologies laborals. Atenció d'infermeria.
Tema 2.11
Accidentalitat laboral: estudis estadístics, planificació d'actuacions preventives.
Tema 2.12
Incapacitat temporal: concepte, situacions causants, cobertura de la prestació econòmica, beneficiaris i quantia del subsidi per IT.
Tema 2.13
Incapacitat permanent: concepte. IP parcial. IP total. IP absoluta. Gran invalidesa.
Tema 2.14
Absentisme laboral. Causes. Tècniques de control i reducció de l'absentisme laboral.
Tema 2.15
Adaptacions laborals dels lloc de treball.
Tema 2.16
Decret de segona activitat del cos de mossos d'esquadra.
Tema 2.17
Causes d'exclusió mèdica al cos de mossos d'esquadra. Mètodes d'avaluació: mesures antropomètriques, discromatòpsies, agudesa visual i agudesa auditiva.
Tema 2.18
Alteracions causades pel treball nocturn i el treball a torns: problemes de salut; problemes en la vida familiar i social; problemes en la vida professional. Mesures preventives.
Tema 2.19
Possible exposició a agents biològics durant el desenvolupament de tasques policials. Tipus. Mesures de prevenció i de protecció en l'àmbit laboral.
Tema 2.20
Drogodependències: patologia. Programa de prevenció. Detecció de marcadors biològics de consum de drogues il·legals. Alcohol: patologia. Prevenció i educació sanitària.
Annex 3
El model de sol·licitud és el que es va publicar a la Resolució IRP/3691/2009 al DOGC núm. 5538, de 4.1.2010, a l'annex 6, pàgines 63 i 64.